Çalışma Yönergesi

SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA MERKEZİ (CÜTFAM) ÇALIŞMA YÖNERGESİ

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç

MADDE 1- Bu yönergenin amacı “Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Merkezi’’nin amacına, faaliyet alanlarına,  yönetim organlarına ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- Bu yönerge “Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Merkezi’nin” amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3- Bu Yönerge 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunun 2880 sayılı kanunla değişiklik 7/d-2 maddesine dayalı olarak düzenlenmiştir.

Tanımlar

MADDE 4- Bu yönergede geçen;
a) Üniversite: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’ni,
b) Rektör: Sivas Cumhuriyet ÜniversitesiRektörü’nü,
c) Senato: Sivas Cumhuriyet ÜniversitesiSenatosu’nu,
d) Tıp Fakültesi: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni,
e) Dekan: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı’nı,
f) Merkez: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Merkezi’ni,
g) Yönetim Kurulu: Merkez Yönetim Kurulunu,
h) Ar-Ge: Araştırma ve Geliştirmeyi,
i) Danışma Kurulu: Merkez Danışma Kurulunu,
ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

MADDE 5- CÜTFAM, temel ve klinik tıp bilimleri alanlarında deneysel ve uygulamalı araştırmalar yaparak bu alanlarda bilgi üretme ve araştırmacılar arasında koordinasyon sağlamayı amaç edinmiş, Tıp Fakültesi Dekanlığı’na bağlı bir araştırma ve uygulama merkezidir.

MADDE 6- Merkezin amacı, temel ve klinik tıp bilimleri alanlarında uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar yapmak ve tıp bilimlerinde Tıp Fakültesi’nin ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve etkili bir konuma gelebilmesinde belirleyici bir rol oynamaktır.

MADDE 7- CÜTFAM, Madde 6’da belirtilmiş olan amacına ulaşabilmek için aşağıdaki çalışmaları yapar:

a) Sağlık Bilimleri alanlarında araştırmalar yapmak, yeni yöntemler geliştirilmesine yardımcı olmak, bu alanlardaki araştırma projelerine altyapı desteği sağlamak,
b) Sağlık bilimleri ile ilgili lisans, yüksek lisans, doktora ve uzmanlık öğrencilerinin araştırma yöntemleri konularında eğitilmelerini (kurs, seminer vs.) ve araştırma yapmalarını sağlamak,
c) Yapılacak proje ve çalışmaları planlayıp organize etmek,
d) Özel ya da kamu kurum ve kuruluşları için Ar-Ge çalışmaları yapmak.
e) Ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yapılmasını organize etmek ve bu çalışmaların çıktılarında merkezin referans gösterilmesini sağlamak,
f) Yurt içindeki ve dışındaki benzer merkezlerle iş birliği yapmak ve bilimsel toplantılar tertiplemek.

MADDE 8- Bütün araştırmacıların CÜTFAM kural ve koşullarına uyma zorunluluğu vardır.

MADDE 9- Merkez faaliyetlerini sürdürürken biyogüvenlik ve biyoetik kurallarının uygulanması sağlanacaktır.

MADDE 10- CÜTFAM kendi kaynaklarını kendi üretme çabası içinde olacak ancak bu süreçte bilimsel çalışmaların özgünlük ve niteliğinden hiçbir ödün vermeyecektir.

MADDE 11- Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleşen gelişmeler doğrultusunda kendisini yenileyebilen bir yapıya sahip olacaktır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları

MADDE 12- Merkezin organları şunlardır;
a) Merkez Müdürü
b) Müdür Yardımcıları
c) Yönetim Kurulu
d) Danışma Kurulu

MADDE 13- CÜTFAM Müdürü Rektör tarafından Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri arasından üç yıl süre ile görevlendirilir. Süresi biten Müdür tekrar aynı yol ile atanabilir. Müdürün altı aydan fazla süre ile görevi başında bulunamayacağı hallerde görevi sona erer ve yeni Müdür ataması yapılana kadar Müdür Yardımcılarından birisi göreve vekâlet eder.

MADDE 14- Müdürün bulunmadığı hallerde CÜTFAM’ı temsil etmek ve Müdür’e vekâlet etmek amacıyla; en az biri Tıp Fakültesi’nden olmak üzere Sağlık Bilimleri alanından en fazla iki öğretim üyesi CÜTFAM Müdürü’nün önerisiyle Rektör tarafından Müdür yardımcısı olarak atanır. Müdür yardımcılarının görev süresi üç yıldır ve Müdürün görev süresi sona erdiği zaman Müdür yardımcılarının da görevi sona erer. Süresi sona eren Müdür yardımcısı aynı yolla tekrar atanabilir.

MADDE 15- CÜTFAM Müdürü’nün görevleri;
a) Merkezi temsil etmek,
b) Yönetim Kurulu toplantı gündemini hazırlamak, toplantıya başkanlık etmek ve Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak,
c) Merkezin faaliyet alanları ile ilgili planlar hazırlamak ve Yönetim Kurulu’na sunmak,
d) Merkezde çalışan tüm idari teknik ve araştırmacı personelin yönetim, denetim ve genel gözetimini yapmak, çalışma düzeni, nöbet, kıyafet, disiplin vb. ile başarı durumlarının değerlendirmesini yapmak,
e) Fiziksel alt yapının bakım, onarım, tadilat vb. işlerin takip ve organizasyonunu yapmak,
f) Makine, cihaz ve teçhizatların bakım onarım, tamiratları ve ihtiyaç duyulan sarf malzemenin tedariğini sağlamak,
g) Merkez’in çalışma alanları ile ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği sağlamak,
h) Merkez bünyesinde yapılacak çalışmalar için ilgili araştırma birimleri arasındaki genel koordinasyonu sağlamak,
i) Ar-Ge birimlerinden yapılacak hizmet taleplerinin organizasyonunu sağlamak,
j) İç ve dış paydaşlar arasında proje kurgulama, proje paydaşlığı, Ar-Ge iş birliğini sağlamak,
k) Eğitim, kurs, seminer vb. düzenlenmesini organize etmek,
l) Üniversitenin diğer birimlerine verilecek hizmetleri düzenlemek,
m) Yıllık faaliyet raporu ve bütçe planını hazırlamak,
n) Merkez’in tanıtımını (Web sayfası, broşür, katalog, bilgilendirme toplantıları vb.) sağlamak,
o) Merkez’in iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalarını yapmak,
p) Merkez’in akreditasyon sürecine ilişkin işleyişi yönetmek,
r) Kalite güvence sisteminin uygulanmasını sağlamak,
s) Atık yönetimi sisteminin organizasyonunu sağlamaktır.
t) Her yılsonunda Merkezin çalışmalarıyla ilgili yıllık faaliyet raporu ile bir sonraki yıla ait çalışma programını hazırlamak ve Yönetim Kurulu’nun görüşünü aldıktan sonra Rektörün onayına sunmaktır.

MADDE 16- Yönetim Kurulu; Merkez Müdürü, Müdür Yardımcısı/Yardımcıları ile birlikte geri kalan öğretim üyeleri Tıp Fakültesi’nden olmak üzere toplamda yedi kişiden oluşur. Bu öğretim üyeleri Müdür’ün önerisi ile Dekan tarafından üç yıl süreliğine atanır. Süresi biten üye aynı usul ile yeniden atanabilir. Herhangi bir nedenle görevi sona eren üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere yine aynı usul ile yeni bir üye atanır.

MADDE 17- Yönetim Kurulu, Merkez Müdürü’nün çağrısı üzerine yılda en az üç defa üye salt çoğunluğu ile toplanır. Müdür’ün gerek gördüğü hallerde olağanüstü toplanabilir. Yönetim Kurulu kararları oy çokluğu ile alınır, eşitlik halinde başkanın kararı belirleyici olur.

MADDE 18- Üç kez arka arkaya veya toplam beş kez mazeretsiz olarak toplantıya katılmayan üyenin görevi düşmüş sayılır.

MADDE 19- Yönetim Kurulu’nun görevleri;
a) Merkez Müdürü’nün sunacağı çalışma ve bütçe planlarını değerlendirmek,
b) Araştırma uygulama ve yayın konularında projeler değerlendirip önerilerde bulunmak,
c) Merkez’in kısa, orta ve uzun vadeli stratejik planını hazırlamak,
d) Yönetim Kurulu’na Rektörlüğün vereceği çalışma amacına uygun diğer görevleri yerine getirmek,
e) Danışma Kurulu’nun gündemini belirlemek,
f) Danışma Kurulunun önerilerini değerlendirmek,
g) Her yılsonunda Merkezin çalışmalarıyla ilgili yıllık faaliyet raporu ile bir sonraki yıla ait çalışma programını hazırlamaktır.

MADDE 20- Merkez Danışma Kurulu;
Birim danışma kurulu, birim yöneticisinin teklifi, birim yönetim kurulunun kararı ve senatonun onayı ile kurulur ve gerektiğinde aynı usulle kaldırılır. Birim yöneticisi (Dekan/Müdür) başkanlığında birim yönetici yardımcıları, Fakülte / Yüksekokul / Enstitü / Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu üyeleri, varsa birim öğrenci temsilcisi ile bu üyelerin önerdikleri arasından Senato tarafından onaylanan Üniversiteden en az 5, kamu ve/veya özel sektör ve/veya sivil toplum kuruluşlarının temsilcilerinden olmak üzere Üniversite dışından en az 5 üyeden oluşur. İhtiyaç duyulması hâlinde aynı usullerle bölüm/program danışma kurulları oluşturulabilir.
a) Birim Danışma Kuruluna dekan/müdür başkanlık eder, dekan/müdür olmadığı durumlarda ise dekan/müdür vekili başkanlık eder.
b) Birim Danışma Kurulu çalışmaları sekretaryası birim sekreteri tarafından yürütülür
c) Üyelerin görev süresi üç yıldır, bu süre dolmadan herhangi bir sebeple ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usul ile yeni üye belirlenir.
d) Üç yıl içerisinde, yönetim kurul başkanının gerekli görmesi durumunda aynı usul ile yeni üye alınabilir.
e) Üç yılın tamamlanması ile görev süresi sona eren ya da herhangi bir nedenle görevlerinin sona ermesi durumunda ilk görevlendirmedeki usul izlenerek yeni görevlendirmeler yapılır, önceki dönem görev yapan üyeler de tekrar seçilebilir.
f) Kurum/Birim Yöneticiliğini temsilen görevlendirilen üyelerin, kurumlardaki görevlerinin sona ermesi hâlinde yönetim kurul üyelikleri de sona erer.
g) Seçilmiş üyelerin mazeret belirtmeksizin üst üste en az iki kez toplantıya gelmemesi hâlinde yönetim kurul üyeliği düşer, üye seçiminde izlenen yol takip edilerek yeni üye seçilir.
h) Yönetim Kurulu gerekli görülen durumlarda çalışmalarına yardımcı olmak üzere toplantıya üye olmayan yeni isimler çağırabilir

MADDE 21- Danışma Kurulu’nun görevleri;
a) Yönetim Kurulunun yıllık çalışma raporunu incelemek,
b) Merkez çalışmaları için gerekli önerilerde bulunmaktır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Diğer Hükümler

MADDE 22- Merkezin, teknik personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13. maddesi hükümlerine göre Dekan tarafından görevlendirilen personelce karşılanır.

MADDE 23- Bu yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümlerine ve Senato ve/veya Yönetim Kurulu kararlarına göre işlem yapılır.

Yürürlük

MADDE 24- Bu yönerge Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Senatosu tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 25- Bu yönerge hükümlerini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı yürütür.